.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کودکان گلستانی در حسرت شهر بازی
بیش از 350 هزار کودک و نوجوان گلستانی در آروزی داشتن پارک بازی مناسب روز شماری می کنند تا دستان یاریگری این آروزی دوران کودکی شان را محقق سازد و رویای دوران خردسالی را به واقعیت شیرین مبدل کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، ساخت شهر بازی کودکان در شهرهای مختلف استان گلستان از جمله گرگان مرکز استان از آروزها و دغدغه خانواده های گلستانی است.

نبود شهر بازی مناسب با انواع و اقسام وسایل بازی ویژه کودکان و نوجوان از یکسو و نبود وسایل بازی استاندارد در پارکهای موجود گلستان از جمله مسائلی است که برای رفع آن باید چاره جویی شود.

اکنون بیشتر پارکهای گلستان که عنوان پارک کودک را دارند، از برخی وسایل ابتدایی نظیر تاب، سرسره، چرخه فلک و وسایل ورزش بزرگسالان تشکیل شده که بیشتر این وسایل با روحیه و شرایط سنی کودکان و نوجوانان همخوانی ندارد.

ترکیب رنگ به کار رفته و نوع طراحی برخی وسایل بازی کودکان موجود در پارکهای گلستان نوعی کم توجهی به روانشناسی رنگ و درک شرایط سنی کودکان را متجلی می سازد.

بک بانونی گرگانی که به همراه کودک خردسالش به پارک شهر گرگان آمده بود، گفت: متاسفانه وسایل بازی متنوع و متناسب برای گروههای سنی کودکان در پارک شهر مرکز استان کم است.

عاطفه جمالی به خبرنگار مهر در گرگان افزود: هر روز که تلویزیون تبلیغ پارکهای شادی و بازی کودکان را نشان می دهد، فرزندم بهانه می گیرد در حالی که امکانات مناسب تفریح کودکان در بوستانهای منطقه فراهم نشده است.



وی اظهار داشت: اکنون بوستانهای ما به محلی برای استراحت و نشستن افراد بزرگسال و سالخورده تبدیل شده و علاقه کودکان برای آمدن به این مکانهای کم تنوع کم شده است.

" امیر" کودک پنج ساله ای که مشغول سرسره بازی در پارک ناهارخوران گرگان بود، مدام بهانه می گرفت: " چقدر با این تاب و سرسره بازی کنم" و از مادرش می خواست تا به پارکی بروند که وسایل بازی بیشتری دارد و مادر پاسخی برای این خواسته فرزندش نداشت.

وی می گفت: برویم جایی که وسایلی مانند مثل قصر بادی، شهر توپها، ماشین و ... داشته باشد و از این وسایل بازی رنگ و رو رفته خبری نباشد.

یک فرهنگی گرگانی نیز گفت: استاندارد سازی وسایل بازی کودک مقوله مهمی است که در پارکهای منطقه نادیده گرفته شده است.

علی حسینی افزود: باید کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان سازمان‌های مختلف، موسسه استاندارد و تحقیقات، پارکها و فضای سبز شهر برای مکان یابی پارک کودک و استاندارد سازی وسایل بازی کودکان تصمیم گیری و نیاز سنجی کنند.

وی اظهار داشت: بی توجهی به استاندارد سازی وسایل بازی کودک در پارکها موجب بروز بسیاری از مشکلات جسمی برای فرزندان در آینده خواهد شد.

عضو شورای شهر گرگان نیز با اشاره به نبود شهر بازی کودک در این شهر گفت: برنامه ریزی برای ساخت شهربازی کودکان در این منطقه گردشگر پذیر امری ضروری است.

فائزه عبداللهی افزود: برای اجرای این طرحها و طرحهای دیگر شهری به زمین نیاز داریم و باید برای تملک این اراضی اقدام شود و رفع و تامین برخی زیرساختها و امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه به همکاری بخشهای مختلف نیازدارد.

رئیس شورای شهر گرگان نیز گفت: قرارداد شش میلیارد ریالی بین شهرداری و بخش خصوصی برای راه اندازی پارک بازی کودکان در مرکز استان منعقد شده است.

قاسم حاجی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افوزد: اکنون به دلیل برخی مسائل و مشکلات، پرونده این قرارداد در حراست شهرداری در دست بررسی و درحال پیگیری است. وی اظهار داشت: نوع وسایل خریداری شده از جمله مسائل این پرونده بوده که اکنون در حال پیگیری است.

حاجی محمدی، ساخت شهر بازی مناسب کودکان و نوجوانان را امری ضرروی دانست و برلزوم برنامه ریزی برای ساخت این شهرک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، با توجه به وجود شماری زیادی کودک و نوجوان در گلستان، ساخت شهرک بازی با امکانات مناسب و استاندارد از مهمترین آرزوهای کودکان استان بوده که همه در انتظار آنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.